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IDProjectCategoryView StatusLast Update
0001919Captive[All Projects] Generalpublic2021-05-11 01:10
ReporterMiras-Athran 
Assigned ToCFOUProject InfoCaptive (Mindscape)
http://www.whdload.de/games/Captive.html
 
PrioritynormalSeverityminorReproducibilityalways
StatusclosedResolutionunable to reproduce 
Summary0001919: Captive: sry i can no good english i report in German: Ich habe die WHD Captive
DescriptionInstall: Captive (Mindscape) http://whdload.de/games/Captive.html
GameVersion: Disk Captive English PAL.
SlaveVersion: Problem with WHDLoad 16.9beta slave Captive 1.2?

sry i can no good english i report in German:
Ich habe die WHD Captive Version auf meine Festplatte kopiert und habe Spass gefunden mit dem Spiel.
Vorteil: Man kann die tasten korregt ausführen ohne das bei jedem drücken man gleich 2 Schritte aufeinmal läuft und Die ladezeiten sind erheblich kürzer.
Nachteil: (!Bugreport!)
Allerdings gibts ein Problem beim Spielstand sichern.
Jedes mal wenn ich speichere müsste ein aktueller stand den Speicher auch überschreiben, jedoch tut das es nicht immer.
Spielstand 0 - 9 ist betroffen, dieser Bug wird meistens wirksam wenn ich das Spiel beim nexten mal neu laden will und eigentlich den aktuellen Spielstand laden will beispielweise Save 0 zuletzt gespeichert und dann auf einmal kommt ein ganz anderer Spielstand zum vorschein, obwohl ich genau weis das er eigentlich überschrieben sein müsste.
Das ist eine große gefahr weil das Spiel 1000 oder mehr Missionen beinhalten soll mit jeweils 9 Levels + Station.
Vielleicht kann jemand das Problem lösen.
TagsNo tags attached.
MachineA1200
CPU68020
CPUSpeed7
ChipSetOCS
GFXCardNone
ChipMem2 MB
FastMem0 MB
WorkbenchOS 3.9
KickROM39 - Kick 3.0
KickSoftNone
WHDLoad16.9beta
importedyes
Attached Files

-Relationships
+Relationships

-Notes

note ~0010195

CFOU (developer)

i will look with next update

note ~0010197

StingRay (developer)

Last edited: 2021-05-04 20:10

View 2 revisions

Most probably no change necessary as, judging by the very bad report, the user didn't use the quitkey to exit the game. Hence no save game stored.

note ~0010198

CFOU (developer)

i suppose too.

but i works on Captain PLanet (new rawdic imager already done)

so i'll look when i will update Captive imager (& add chksum control)

I have also add Checksum control support for knightmare imager... (similar format except tracks are longer $1810 insteal of $1800
+Notes

-Issue History
Date Modified Username Field Change
2009-04-10 01:24 administrator New Issue
2009-04-10 01:24 administrator Status new => assigned
2009-04-10 01:24 administrator Assigned To => Tony McGarry
2009-04-10 01:24 administrator Machine => A1200
2009-04-10 01:24 administrator CPU => 68020
2009-04-10 01:24 administrator CPUSpeed => 7
2009-04-10 01:24 administrator ChipSet => OCS
2009-04-10 01:24 administrator GFXCard => None
2009-04-10 01:24 administrator ChipMem => 2 MB
2009-04-10 01:24 administrator FastMem => 0 MB
2009-04-10 01:24 administrator Workbench => OS 3.9
2009-04-10 01:24 administrator KickROM => 39 - Kick 3.0
2009-04-10 01:24 administrator KickSoft => None
2009-04-10 01:24 administrator WHDLoad => 16.9beta
2009-04-10 01:24 administrator imported => yes
2021-05-04 16:36 CFOU Note Added: 0010195
2021-05-04 16:36 CFOU Assigned To Tony McGarry => CFOU
2021-05-04 16:45 StingRay Note Added: 0010197
2021-05-04 18:31 CFOU Note Added: 0010198
2021-05-04 20:10 StingRay Note Edited: 0010197 View Revisions
2021-05-11 01:10 CFOU Status assigned => closed
2021-05-11 01:10 CFOU Resolution open => unable to reproduce
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