View Issue Details [ Jump to Notes ] | [ Issue History ] [ Print ] | ||||||||||||
ID | Project | Category | View Status | Date Submitted | Last Update | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
0001919 | Captive | [All Projects] General | public | 2008-07-02 06:27 | 2021-05-11 01:10 | ||||||||
Reporter | Miras-Athran | ||||||||||||
Assigned To | CFOU | Project Info | Captive (Mindscape) http://www.whdload.de/games/Captive.html | ||||||||||
Priority | normal | Severity | minor | Reproducibility | always | ||||||||
Status | closed | Resolution | unable to reproduce | ||||||||||
Summary | 0001919: Captive: sry i can no good english i report in German: Ich habe die WHD Captive | ||||||||||||
Description | Install: Captive (Mindscape) http://whdload.de/games/Captive.html GameVersion: Disk Captive English PAL. SlaveVersion: Problem with WHDLoad 16.9beta slave Captive 1.2? sry i can no good english i report in German: Ich habe die WHD Captive Version auf meine Festplatte kopiert und habe Spass gefunden mit dem Spiel. Vorteil: Man kann die tasten korregt ausführen ohne das bei jedem drücken man gleich 2 Schritte aufeinmal läuft und Die ladezeiten sind erheblich kürzer. Nachteil: (!Bugreport!) Allerdings gibts ein Problem beim Spielstand sichern. Jedes mal wenn ich speichere müsste ein aktueller stand den Speicher auch überschreiben, jedoch tut das es nicht immer. Spielstand 0 - 9 ist betroffen, dieser Bug wird meistens wirksam wenn ich das Spiel beim nexten mal neu laden will und eigentlich den aktuellen Spielstand laden will beispielweise Save 0 zuletzt gespeichert und dann auf einmal kommt ein ganz anderer Spielstand zum vorschein, obwohl ich genau weis das er eigentlich überschrieben sein müsste. Das ist eine große gefahr weil das Spiel 1000 oder mehr Missionen beinhalten soll mit jeweils 9 Levels + Station. Vielleicht kann jemand das Problem lösen. | ||||||||||||
Tags | No tags attached. | ||||||||||||
Machine | A1200 | ||||||||||||
CPU | 68020 | ||||||||||||
CPUSpeed | 7 | ||||||||||||
ChipSet | OCS | ||||||||||||
GFXCard | None | ||||||||||||
ChipMem | 2 MB | ||||||||||||
FastMem | 0 MB | ||||||||||||
Workbench | OS 3.9 | ||||||||||||
KickROM | 39 - Kick 3.0 | ||||||||||||
KickSoft | None | ||||||||||||
WHDLoad | 16.9beta | ||||||||||||
imported | yes | ||||||||||||
Attached Files |
|
Notes | |
CFOU (developer) 2021-05-04 16:36 |
i will look with next update |
StingRay (developer) 2021-05-04 16:45 Last edited: 2021-05-04 20:10 |
Most probably no change necessary as, judging by the very bad report, the user didn't use the quitkey to exit the game. Hence no save game stored. |
CFOU (developer) 2021-05-04 18:31 |
i suppose too. but i works on Captain PLanet (new rawdic imager already done) so i'll look when i will update Captive imager (& add chksum control) I have also add Checksum control support for knightmare imager... (similar format except tracks are longer $1810 insteal of $1800 |
Issue History | |||
Date Modified | Username | Field | Change |
---|---|---|---|
2009-04-10 01:24 | administrator | New Issue | |
2009-04-10 01:24 | administrator | Status | new => assigned |
2009-04-10 01:24 | administrator | Assigned To | => Tony McGarry |
2009-04-10 01:24 | administrator | Machine | => A1200 |
2009-04-10 01:24 | administrator | CPU | => 68020 |
2009-04-10 01:24 | administrator | CPUSpeed | => 7 |
2009-04-10 01:24 | administrator | ChipSet | => OCS |
2009-04-10 01:24 | administrator | GFXCard | => None |
2009-04-10 01:24 | administrator | ChipMem | => 2 MB |
2009-04-10 01:24 | administrator | FastMem | => 0 MB |
2009-04-10 01:24 | administrator | Workbench | => OS 3.9 |
2009-04-10 01:24 | administrator | KickROM | => 39 - Kick 3.0 |
2009-04-10 01:24 | administrator | KickSoft | => None |
2009-04-10 01:24 | administrator | WHDLoad | => 16.9beta |
2009-04-10 01:24 | administrator | imported | => yes |
2021-05-04 16:36 | CFOU | Note Added: 0010195 | |
2021-05-04 16:36 | CFOU | Assigned To | Tony McGarry => CFOU |
2021-05-04 16:45 | StingRay | Note Added: 0010197 | |
2021-05-04 18:31 | CFOU | Note Added: 0010198 | |
2021-05-04 20:10 | StingRay | Note Edited: 0010197 | View Revisions |
2021-05-11 01:10 | CFOU | Status | assigned => closed |
2021-05-11 01:10 | CFOU | Resolution | open => unable to reproduce |