WHDLoad MantisBT - Captive
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0001919Captive[All Projects] Generalpublic2008-07-02 06:272021-05-11 01:10
ReporterMiras-Athran 
Assigned ToCFOU 
PrioritynormalSeverityminorReproducibilityalways
StatusclosedResolutionunable to reproduce 
PlatformOSOS Version
Product Version 
Target VersionFixed in Version 
MachineA1200
CPU68020
CPUSpeed7
ChipSetOCS
GFXCardNone
ChipMem2 MB
FastMem0 MB
WorkbenchOS 3.9
KickROM39 - Kick 3.0
KickSoftNone
WHDLoad16.9beta
importedyes
Summary0001919: Captive: sry i can no good english i report in German: Ich habe die WHD Captive
DescriptionInstall: Captive (Mindscape) http://whdload.de/games/Captive.html
GameVersion: Disk Captive English PAL.
SlaveVersion: Problem with WHDLoad 16.9beta slave Captive 1.2?

sry i can no good english i report in German:
Ich habe die WHD Captive Version auf meine Festplatte kopiert und habe Spass gefunden mit dem Spiel.
Vorteil: Man kann die tasten korregt ausführen ohne das bei jedem drücken man gleich 2 Schritte aufeinmal läuft und Die ladezeiten sind erheblich kürzer.
Nachteil: (!Bugreport!)
Allerdings gibts ein Problem beim Spielstand sichern.
Jedes mal wenn ich speichere müsste ein aktueller stand den Speicher auch überschreiben, jedoch tut das es nicht immer.
Spielstand 0 - 9 ist betroffen, dieser Bug wird meistens wirksam wenn ich das Spiel beim nexten mal neu laden will und eigentlich den aktuellen Spielstand laden will beispielweise Save 0 zuletzt gespeichert und dann auf einmal kommt ein ganz anderer Spielstand zum vorschein, obwohl ich genau weis das er eigentlich überschrieben sein müsste.
Das ist eine große gefahr weil das Spiel 1000 oder mehr Missionen beinhalten soll mit jeweils 9 Levels + Station.
Vielleicht kann jemand das Problem lösen.
TagsNo tags attached.
Attached Files

Notes
(0010195)
CFOU   
2021-05-04 16:36   
i will look with next update
(0010197)
StingRay   
2021-05-04 16:45   
(Last edited: 2021-05-04 20:10)
Most probably no change necessary as, judging by the very bad report, the user didn't use the quitkey to exit the game. Hence no save game stored.

(0010198)
CFOU   
2021-05-04 18:31   
i suppose too.

but i works on Captain PLanet (new rawdic imager already done)

so i'll look when i will update Captive imager (& add chksum control)

I have also add Checksum control support for knightmare imager... (similar format except tracks are longer $1810 insteal of $1800

Issue History
2009-04-10 01:24administratorNew Issue
2009-04-10 01:24administratorStatusnew => assigned
2009-04-10 01:24administratorAssigned To => Tony McGarry
2009-04-10 01:24administratorMachine => A1200
2009-04-10 01:24administratorCPU => 68020
2009-04-10 01:24administratorCPUSpeed => 7
2009-04-10 01:24administratorChipSet => OCS
2009-04-10 01:24administratorGFXCard => None
2009-04-10 01:24administratorChipMem => 2 MB
2009-04-10 01:24administratorFastMem => 0 MB
2009-04-10 01:24administratorWorkbench => OS 3.9
2009-04-10 01:24administratorKickROM => 39 - Kick 3.0
2009-04-10 01:24administratorKickSoft => None
2009-04-10 01:24administratorWHDLoad => 16.9beta
2009-04-10 01:24administratorimported => yes
2021-05-04 16:36CFOUNote Added: 0010195
2021-05-04 16:36CFOUAssigned ToTony McGarry => CFOU
2021-05-04 16:45StingRayNote Added: 0010197
2021-05-04 18:31CFOUNote Added: 0010198
2021-05-04 20:10StingRayNote Edited: 0010197bug_revision_view_page.php?bugnote_id=10197#r1390
2021-05-11 01:10CFOUStatusassigned => closed
2021-05-11 01:10CFOUResolutionopen => unable to reproduce